Firma Impact Clean Power Technology S.A. zamknęła rok 2018 rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie 96 mln zł i ponad 200 zestawów bateryjnych dla jedenastu producentów na całym świecie.
Oznacza to dziesięciokrotny wzrost w ciągu ostatnich trzech lat i ugruntowanie pozycji jednego z wiodących dostawców systemów bateryjnych w Europie.

„Tegoroczne wyniki nie są dla nas niespodzianką. Są efektem kilkunastoletnich doświadczeń w branży elektromobilności. Dzięki nim wypracowaliśmy technologię, która pozwala nam ciągle być kilka kroków przed
konkurencją jak np. w przypadku baterii LTO ultraszybkiego ładowania” –
mówi Bartłomiej Kras, wiceprezes zarządu ICPT S.A.

Podstawowym biznesem ICPT S.A. jest produkcja systemów bateryjnych do pojazdów elektrycznych wykorzystywanych w transporcie publicznym. Firma projektuje i produkuje również baterie dla maszyn górniczych,
pojazdów budowlanych, robotów przemysłowych oraz magazyny energii dla telekomunikacji czy energetyki. W tym roku pierwsze rozwiązanie tego typu sprzedała do Afryki Południowej. Powoli ruszają także przetargi krajowe.

 

Solaris, Ursus i Temsa

W mijającym roku decydującą rolę odegrała sprzedaż dla producentów autobusów miejskich i pojazdów dostawczych. Głównymi odbiorcami baterii Impactu są: Solaris, Ursus i turecka Temsa, a w Stanach Zjednoczonych producent elektrycznych shuttle busów. Firma rozwija także współpracę z potentatami na rynku niemieckim.

Coraz więcej systemów zamawianych przez tych producentów, to baterie z rodziny UVES LTO, które można ładować bardzo dużą mocą – nawet do 600 kW. Oznacza to kolejny przełom w czasie ładowania baterii.
Dzięki zastosowaniu produkowanych przez Impact baterii LTO, ich czas ładowania wynosi od kilku do kilkunastu minut. Na przykład duży autobus miejski Solaris Urbino Electric 18 m LTO zasilany z takiej baterii, jest ładowany w ciągu 8 -10 minut. Ładowanie odbywa się za pomocą unoszonego pantografu. Baterie LTO Impactu mają kolejną zaletę. Mogą działać w bardzo szerokim zakresie temperatur i bardzo dobrze pracują nawet do – 30⁰C.

 

8 milionów kilometrów

Dzięki własnemu systemowi BMS pozwalającemu na zdalne zarządzanie i monitorowanie pojazdów wyposażonych w baterie Impactu, firma zbiera dane z ponad 240 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. Przejechały one do tej pory prawie 8 mln km. Oprócz przebiegu ICPT S.A. analizuje wiele innych, kluczowych parametrów eksploatacyjnych dostarczanych systemów bateryjnych. Dane są pobierane i aktualizowane co jedną sekundę, a rozwiązanie tworzy kompletny system zarządzania flotą pojazdów elektrycznych i jej serwisem. Pracuje 24×7 przez cały rok.

„W przyszłym roku firma będzie w stanie wyprodukować systemy bateryjne dla kolejnych kilkuset pojazdów” – mówi Bartłomiej Kras.

„Realizujemy pierwsze prace związane z rozbudową naszych powierzchni przemysłowych. Nowe linie produkcyjne ruszają w pierwszych tygodniach 2019 r. W związku z tym ICPT S.A. planuje w przyszłym roku dalszy wzrost dochodów i utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim i miejsca w pierwszej trójce największych dostawców systemów bateryjnych w Europie.”

 

 

 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close