W grudniu 2013 r. odbył się oblot prototypu dwumiejscowego motoszybowca z napędem elektrycznym AOS 71. Jest to pierwszy tego typu statek powietrzny zaprojektowany i zbudowany w Polsce i jeden z nielicznych w świecie. Głównym konstruktorem motoszybowca jest mgr inż. Wojciech Frączek z Wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej, natomiast w pracach przy projektowaniu, budowie i próbach prototypu motoszybowca brali udział pracownicy Politechniki Warszawskiej i Politechniki Rzeszowskiej. Napęd motoszybowca to chowany, trójfazowy elektryczny silnik synchroniczny Sineton A37K015 o mocy 30 kW zasilany akumulatorami litowo-polimerowymi  umieszczonymi w skrzydłach. Śmigło dwułopatowe wykonane z kompozytu węglowego. Baterie pozwalają na godzinny lot po starcie za wyciągarką lub na około 20 minut przy starcie samodzielnym. Pełne naładowanie baterii jest możliwe w ciągu 3,5 godziny. W Impakcie były prowadzone niektóre prace związane z bateriami. 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close