W grudniu 2013 r. odbył się oblot prototypu dwumiejscowego motoszybowca z napędem elektrycznym AOS 71. Jest to pierwszy tego typu statek powietrzny zaprojektowany i zbudowany w Polsce i jeden z nielicznych w świecie. Głównym konstruktorem motoszybowca jest mgr inż. Wojciech Frączek z Wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej, natomiast w pracach przy projektowaniu, budowie i próbach prototypu motoszybowca brali udział pracownicy Politechniki Warszawskiej i Politechniki Rzeszowskiej. Napęd motoszybowca to chowany, trójfazowy elektryczny silnik synchroniczny Sineton A37K015 o mocy 30 kW zasilany akumulatorami litowo-polimerowymi umieszczonymi w skrzydłach. Śmigło dwułopatowe wykonane z kompozytu węglowego. Baterie pozwalają na godzinny lot po starcie za wyciągarką lub na około 20 minut przy starcie samodzielnym. Pełne naładowanie baterii jest możliwe w ciągu 3,5 godziny. W Impakcie były prowadzone niektóre prace związane z bateriami.
Search
Recent Posts
Archives
- Styczeń 2021
- Grudzień 2020
- Listopad 2020
- Październik 2020
- Sierpień 2020
- Czerwiec 2020
- Maj 2020
- Kwiecień 2020
- Marzec 2020
- Luty 2020
- Styczeń 2020
- Grudzień 2019
- Październik 2019
- Wrzesień 2019
- Sierpień 2019
- Lipiec 2019
- Czerwiec 2019
- Maj 2019
- Kwiecień 2019
- Marzec 2019
- Październik 2018
- Wrzesień 2018
- Lipiec 2018
Recent Comments