Podczas zbliżających się największych targów autobusowych w Europie BusWorld 2019, Impact Clean Power Technology S.A. zaprezentuje swój nowy produkt: UVES LFP PHEV-2STANDARD.  Magazyn energii w oparciu o technologię LFP to kolejna propozycja Impactu dla producentów pojazdów transportu publicznego i przemysłu ciężkiego. Charakteryzuje się przede wszystkim możliwością rozładowania wysokimi prądami, stosunkowo długim okresem życia baterii (nawet do 10 lat), odpornością zarówno na wysokie jak i niskie temperatury otoczenia. Warto podkreślić, że LFP jest najbezpieczniejszą w użytkowaniu chemią spośród obecnie wykorzystywanych we współczesnych magazynach energii. Baterie LFP są idealnym rozwiązaniem do aplikacji ciężkich, gdzie wymagana jest praca z dużym obciążeniem mocowym, a zarazem producentowi zależy na niezawodności i długim okresie używalności produktu.  Oprócz tego IMPACT zaprezentuje baterie LTO i NMC nowej generacji.

Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES Standard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następnie wykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwa NMC,  LTO i LFP. Moduły NMC charakteryzują się wysoką gęstością energii i wydajną pracą. Wymagają stosunkowo długiego czasu ładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych. Z kolei moduły LTO mogą być ładowane szybko i często np. w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 do 15 minut. Pojazdy ładowane w ten sposób mogą być wykorzystywane praktycznie  przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większą popularnością.  Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikat R100.02, oraz R10.05.. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku na podstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono w specjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunek konieczny do stosowania  baterii  w aplikacjach transportu publicznego pasażerów w pojazdach transportu publicznego. Obecnie zakończyły się prace nad modułami LFP.

Autobusy wyposażone w baterie zaprojektowane i wyprodukowane przez ICPT S.A. przejechały po całej Europie 28 milionów kilometrów. To tak, jakby na naszych bateriach równik został okrążony prawie 700 razy. Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, zbieramy dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. ICPT S.A. jest dzisiaj jedną z najszybciej rosnących polskich spółek inwestujących w zieloną energię. Dzięki projektowaniu przyszłości i inwestycjom w badania naukowe zwiększyliśmy obroty dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich trzech lat. W naszej ofercie posiadamy również baterie dla producentów robotów przemysłowych, maszyn górniczych, a także magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji. Projektowane przez nas systemy bateryjne zyskują uznanie największych polskich i światowych marek, takich jak Solaris Bus & Coach, Tribus, Voith, Hess, JBT, Kiepe Electric GmbH, TEMSA. Popyt na nasze systemy dawno już przekroczył granice Europy. Baterie litowo-jonowe schodzące z naszych linii produkcyjnych umacniają swoją renomę w USA. Oprócz Stanów Zjednoczonych, IMPACT posiada swoje autoryzowane  przedstawicielstwa również w Niemczech, Turcji i we Włoszech.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close