Impact Clean Power Technology

News

Impact na eMove360

Odwiedź eMove360 Hybrid Berlin. Bartek Kras, Prezes ICPT S.A., wygłosi prelekcję o sposobach osiągnięcia 15-letniej żywotności systemów bateryjnych przy szybko zmieniającej się technologii litowo-jonowej (w …

News

Fona Energy z Impactu – magazyn energii dla prosumenta

Impact Clean Power Technology S.A., polska firma będąca od ponad 15 lat liderem produkcjimobilnych i stacjonarnych systemów bateryjnych dla transportu i energetyki, uruchomiła nowąlinię produkcyjną …

News

Baterie Impactu zasilają wodorowe autobusy w Nowej Zelandii

W Auckland w Nowej Zelandii wyjechał na ulice pierwszy w tym kraju autobus napędzany ogniwami wodorowymi, do którego system bateryjny dostarczył Impact. Pojazd zaprezentowała firma …

News

Trolejbusy z bateriami Impactu w Gdyni i Lublinie

Już 49 trolejbusów w Gdyni i w Lublinie jeździ z bateriami Impactu. Dzięki „uzbrojeniu” trolejbusów nowej generacji w systemy bateryjne Impactu mogą one teraz poruszać …

News

Drugie życie baterii

Konsorcjum firm Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. oraz Impact Clean Power Technology S.A. wspólnie z firmą TAURON Polska Energia, będą realizować projekt  „Second …

News

Pomagamy! W ramach Szlachetnej Paczki wsparliśmy rodzinę z Pruszkowa.

W tym roku – po raz pierwszy w historii IMPACT-u – nasi pracownicy wsparli ideę „Szlachetnej paczki”, najlepiej zorganizowanej akcji charytatywnej tego typu w Polsce. …

Impact w mediach

Impact w mediach

Raport kolejowy: Baterie z Impactu dla trakcji i pociągów

Wiodący polski  producent systemów bateryjnych Impact Clean Power Technology S.A. aktywnie wspiera proces dekarbonizacji sektora transportu publicznego w Europie i rozszerza swoją ofertę o magazyny …

Impact w mediach

Electric & Hybrid: Impact – affordable flexibility

Impact Clean Power Technology S.A. has been operating in the e-mobility market for 15 years. Thanks to its unique experience in designing and manufacturing battery …

Impact w mediach

newseria.pl: Bartłomiej Kras o pożarach baterii w hulajnogach i skuterach oraz o systemach, które im zapobiegają

Skutery czy hulajnogi elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Stanowią alternatywną komunikację zwłaszcza w miastach, jednak jak pokazują badania przeprowadzone przez Electrical Safety First, część …

Impact w mediach

gramwzielone.pl: Zielone magazyny energii z Impactu

Transformacja sektora energetycznego w kierunku niskoemisyjnym, dynamiczny wzrost OZE, potrzeba budowy sieci energetycznych, które będą w stanie zapewnić bezpieczeństwo dostaw energii współpracując z szybko zmiennymi …

Impact w mediach

Smart-Grid.pl: OZE z magazynami energii od Impactu

Wiodący polski  producent systemów bateryjnych Impact Clean Power Technology S.A. , rozszerza swoją ofertę o magazyny stacjonarne dla branży OZE i energetyki zawodowej. Wykorzystując 15-letnie, …

Impact w mediach

Puls Biznesu: Baterie i magazyny energii z Impactu pomogą budować Zielony Ład

Impact z nową ofertą baterii dla transport I OZE Polski producent systemów bateryjnych Impact Clean Power Technology S.A. wprowadza na rynek systemy bateryjne nowej generacji. …

Wizjonerzy emobilności. Nobel 2019.

Nobel za baterie litowo – jonowe nie był dla ludzi z branży specjalnym zaskoczeniem. Komercyjne wejście na rynek baterii li-ion zmieniło w naszym życiu tak …

Wywiad z Bartoszem Biesiekierskim, Lean Promotion Managerem w ICPT S.A.

  Impact bardzo szybko wprowadza światowe standardy zarządzania sprawdzone w branży automotive. Jednym z nich jest lean. Od niedawna do Twoich obowiązków należy wprowadzenie kultury …

Przyszłość jest elektryczna – rozmowa ze Stanisławem Szadkowskim, współtwórcą Impactu

O specyfice Impactu i miejscu firmy na światowym rynku emobilności rozmawiamy z jej założycielem, Przewodniczącym Rady Nadzorczej Stanisławem Szadkowskim. Impact Clean Power Technology S.A. działa …

Impact EDU

Metody ładowania autobusów elektrycznych – indukcja

Jednym z trzech głównych sposobów ładowania autobusów elektrycznych  jest wykorzystanie indukcyjnych płyt zamontowanych w jezdni oraz w podwoziu autobusu, które pozwalają na bardzo szybkie ładowanie baterii bez ingerencji kierowcy.  Obok znajduje się stacja energetyczna, która dostarcza energię do tej pętli. Autobus wyposażony jest wtedy w pick-up, czyli odbiornik energii elektrycznej. Działa to na podobnej zasadzie jak elektryczna szczoteczka do zębów. Stawiamy ją na podstawce. Nie ma tam bezpośredniego elektrycznego styku, a jednak się ładuje. W przypadku autobusów ładowanych indukcyjnie jest ta sama zasada. Pojazd najeżdża np. na przystanku nad pętlę indukcyjną, która przesyła do niego energię elektryczną. Wiąże się to ze sporymi inwestycjami w odpowiednią infrastrukturę w mieście. Są to pętle indukcyjne wbudowane pod ulicą w obrębie przystanku.
Przejdź do artykułu

Metody ładowania autobusów elektrycznych – pantograf

Kolejny sposób ładowania autobusów elektrycznych polega na wykorzystaniu pantografu, konstrukcji znanej nam dobrze np. z tramwajów, które przez pantograf czerpią prąd z linii trakcyjnej. Ładowanie z użyciem pantografu może odbywać się zarówno w zajezdni, jak i w wybranych punktach w mieście. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest jego bezobsługowość – ładowanie nie wymaga dodatkowych czynności ze strony kierowcy. Cały proces sprowadza się od naciśnięcia przycisku, który z kolei powoduje automatyczne podniesienie pantografu i łączy się ze stacją ładowania. Producenci autobusów w swoich ofertach proponują dwa rozwiązania – umieszczenie pantografu na dachu autobusu lub na maszcie do ładowania (tzw. pantograf odwrócony).
Przejdź do artykułu

Metody ładowania autobusów elektrycznych – Plug-in

Stosowane są różne sposoby uzupełniania energii elektrycznej w bateriach w zależności od potrzeb. Najbardziej popularny to tzw. plug-in. Ładowanie następuje poprzez podłączenie autobusu do stacji ładowania przy użyciu przewodu poprzez ustandaryzowane złącze (osobowy samochód elektryczny ładujemy tak samo; możemy podłączyc go w garażu do zwykłego gniazdka). Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie wymaga dodatkowej infrastruktury w mieście. W zależności od możliwości sieci elektrycznej mogą to być stacje o różnych parametrach i mocach ładowania, a co za tym idzie czasie uzupełniania baterii.
Przejdź do artykułu

Baterie Li-ion w technologii LFP

Baterie w technologii LFP to kolejny rodzaj baterii litowo – jonowych, w których. elektroda dodatnia jest litowo żelazowo fosforanowa (LiFePO4), a  elektroda ujemna grafitowa. Jest rodzajem litowo-jonowych baterii o dużej mocy. Ogniwa Li-FePO4 wykazują zwiększoną w stosunku do innych technologii, odporność na niewłaściwe warunki eksploatacji. Charakteryzuje się przede wszystkim możliwością rozładowania wysokimi prądami, stosunkowo długim okresem życia baterii (nawet do 10 lat), odpornością zarówno na wysokie jak i niskie temperatury otoczenia. Ogromną zaletą jest możliwość ładowania w ujemnych temperaturach. Warto podkreślić, że LFP jest najbezpieczniejszą w użytkowaniu chemią spośród obecnie wykorzystywanych we współczesnych magazynach energii. Baterie LFP są idealnym rozwiązaniem do aplikacji ciężkich, gdzie wymagana jest praca z dużym obciążeniem mocowym, a zarazem producentowi zależy na niezawodności i długim okresie używalności produktu. Magazyn energii UVES LFP PHEV-2STANDARD w oparciu o technologię LFP to kolejna propozycja Impactu dla producentów pojazdów transportu publicznego i przemysłu ciężkiego.    
Przejdź do artykułu

BMS – Battery Management System

BMS (Battery Management System) to system zarządzania magazynem energii.  Zarządza całością układów elektrycznych i elektronicznych zapewniających prawidłową pracę chemicznego źródła energii w pojeździe. BMS wykonuje odpowiednie pomiary źródła energii, steruje pracą ogniwa poprzez kontrolę stanu ogniw (balancing) i sterowanie układami elektrycznymi źródła energii, wykonuje operacje obliczeniowe i statystyczne, obsługuje wymianę informacji z ECU/VCU pojazdu, jak również z ładowarką pokładową lub zewnętrzną. Impact projektuje i produkuje właśnie BMS, które dostarcza razem z bateriami trakcyjnymi. Dane z BMS służą m.in. do ciągłego udoskonalania produktów firmy. Autobusy z bateriami Impactu monitorowanymi przez BMS przejechały już 35 mln kilometrów w całej Europie.
Przejdź do artykułu

Pierwszy polski motoszybowiec z napędem elektrycznym AOS – 71

W grudniu 2013 r. odbył się oblot prototypu dwumiejscowego motoszybowca z napędem elektrycznym AOS 71. Jest to pierwszy tego typu statek powietrzny zaprojektowany i zbudowany w Polsce i jeden z nielicznych w świecie. Głównym konstruktorem motoszybowca jest mgr inż. Wojciech Frączek z Wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej, natomiast w pracach przy projektowaniu, budowie i próbach prototypu motoszybowca brali udział pracownicy Politechniki Warszawskiej i Politechniki Rzeszowskiej. Napęd motoszybowca to chowany, trójfazowy elektryczny silnik synchroniczny Sineton A37K015 o mocy 30 kW zasilany akumulatorami litowo-polimerowymi  umieszczonymi w skrzydłach. Śmigło dwułopatowe wykonane z kompozytu węglowego. Baterie pozwalają na godzinny lot po starcie za wyciągarką lub na około 20 minut przy starcie samodzielnym. Pełne naładowanie baterii jest możliwe w ciągu 3,5 godziny. W Impakcie były prowadzone niektóre prace związane z bateriami. 
Przejdź do artykułu
All articles loaded
No more articles to load
Przewiń do góry

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Klikając „Akceptuj” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności w serwisie na zasadach określonych w Polityce Prywatności. Polityką prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close