Impact Clean Power Technology

News

Impact na targach TRANSEXPO 2021

Już w przyszłym tygodniu startuje 15 edycja targów TRANSEXPO. Czekamy na Was na naszym stoisku nr E – 39 w dniach 27 – 29 października. …

News

Impact w projekcie polskiego pociągu wodorowego

Impact Clean Power Technology S.A., wiodący dostawca systemów bateryjnych dla transportu w Europie weźmie udział w projekcie budowy polskich pociągów bateryjnych i wodorowych opartych o …

News

Baterie Impactu na Górze Żar

Systemy bateryjne Impactu zostały wykorzystane we wspólnym z firmą MySoft projekcie wdrożenia magazynu energii dla farmyfotowoltaicznej zbudowanej prze PGE Energia Odnawialna na Górze Żar w …

News

Impact wspiera Program Zielona Kolej

Impact Clean Power Technology S.A., wiodący dostawca systemów bateryjnych dla transportu w Europie rozszerza swoją ofertę o magazyny stacjonarne dla trakcji. Wykorzystując 15-letnie, unikalne doświadczenie …

News

Impact na eMove360

Odwiedź eMove360 Hybrid Berlin. Bartek Kras, Prezes ICPT S.A., wygłosi prelekcję o sposobach osiągnięcia 15-letniej żywotności systemów bateryjnych przy szybko zmieniającej się technologii litowo-jonowej (w …

News

Fona Energy z Impactu – magazyn energii dla prosumenta

Impact Clean Power Technology S.A., polska firma będąca od ponad 15 lat liderem produkcjimobilnych i stacjonarnych systemów bateryjnych dla transportu i energetyki, uruchomiła nowąlinię produkcyjną …

Impact w mediach

Impact w mediach

Leo300 – a revolutionary Impact module

Impact w mediach

Impact Clean Power Technology’s Novel Battery Module to Enhance Bus Battery Systems

https://www.energytechreview.com/news/impact-clean-power-technology-s-novel-battery-module-to-enhance-bus-battery-systems-nwid-606.html

Impact w mediach

Energia z Impactu dla trakcji i pociągów

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/energia-z-impactu-rozrusza-pociagi-100043.html Wiodący polski  producent systemów bateryjnych Impact Clean Power Technology S.A. aktywnie wspiera proces dekarbonizacji sektora transportu publicznego w Europie i rozszerza swoją ofertę o …

Impact w mediach

newseria.pl: Baterie przyszłości będą czyste i ładowane w ciągu kilku minut.

https://innowacje.newseria.pl/news/baterie-przyszlosci,p513965441 Przestarzałe systemy zasilania bateryjnego są jednym z największych problemów, z którymi zmaga się obecnie cała branża technologiczna. Klasyczne ogniwa litowo-jonowe nie są w stanie sprostać wyzwaniom, jakie stawiają …

Impact w mediach

Energy Storage Journal: affordable flexibility

Impact Clean Power Technology S.A. has been operating in the e-mobility market for 15 years. Thanks to its unique experience in designing and manufacturing battery …

Impact w mediach

Elektrotechnik Automatyk: Impact dla OZE i energetyki

Polski  producent systemów bateryjnych Impact Clean Power Technology S.A. , rozszerza swoją ofertę o magazyny stacjonarne dla branży OZE i energetyki zawodowej. Magazyny energii Impactu …

Leo300

Następna generacja baterii trakcyjnych o zwiększonej gęstości energii 1. Wstęp Akumulatory trakcyjne oparte o ogniwa litowo – jonowe dla pojazdów autobusowych w klasie homologacyjnej M3 …

Impact chroni środowisko/kampania edukacyjna

Impact Clean Power Technology S.A. od początku swojej działalności postawił na ochronę środowiska. Dzisiaj jest światowym liderem na rynku producentów litowo-jonowych systemów bateryjnych dla transportu. …

Dla trakcji i pociągów

Wiodący polski  producent systemów bateryjnych Impact Clean Power Technology S.A. aktywnie wspiera proces dekarbonizacji sektora transportu publicznego w Europie i rozszerza swoją ofertę o magazyny …

Magazyny energii dla OZE i tradycyjnej energetyki

Dynamiczny wzrost OZE, transformacja sektora energetycznego w kierunku niskoemisyjnym, potrzeba budowy sieci energetycznych, które będą w stanie zapewnić bezpieczeństwo dostaw energii współpracując z szybko zmiennymi …

Oddychaj głęboko – Prezes Bartłomiej Kras o zarządzaniu w czasach pandemii

Podczas takich turbulencji najważniejsze na początek to wziąć głęboki oddech.  Świat stanął w miejscu. Globalne kryzysy zdarzają się co jakiś czas, a mimo wszystko zawsze …

Płonące ogniwa

W głośnym wypadku Tesli S w Kalifornii, w którym zginął jej kierowca, prywatnie wielki przyjaciel firmy i entuzjasta emobilności i innowacyjności, uwaga opinii publicznej skupiła …

Impact EDU

Magazyny Energii dla OZE i zawodowej energetyki

Stacjonarne Magazyny Energii to urządzenia, które służą gromadzeniu energii w celu wykorzystania jej w przyszłości.  W polskim prawie ciągle jednak brak spójnej definicji magazynów energii. Inaczej definiuje je np. ustawa o OZE, a inaczej ustawa o emobilności. Nie zmienia to jednak faktu, że znakomicie sprawdzają się one jako wsparcie OZE oraz niezbędne rozwiązanie dla dużych producentów i dystrybutorów energii. Zapewniają nie tylko bezpieczeństwo energetyczne w godzinach szczytu kiedy sieć może stracić wydolność, (co w perspektywie ciągle zwiększającego się zapotrzebowania na energię jest realnym zagrożeniem) ale staje się narzędziem biznesowym. Dostawcy mogą np. magazynować tanio zakupioną energię do czasu gdy jej ceny wzrosną i wtedy ją sprzedawać Magazyny znajdują zastosowanie również w innych dziedzinach przemysłu, np. w transporcie kolejowym kiedy na stacjach będą pokrywały chwilowe zwiększenie zapotrzebowania na moc niezbędną do uruchomienia elektrowozu w momencie gdy rusza, Wielokrotnie redukując w ten sposób moc przyłączeniową. Inne przykłady to sklepy wielkopowierzchniowe czy zakłady produkcyjne. Dlatego Impact już teraz oferuje swoje rozwiązania zarówno dla instytucjonalnych jak i indywidualnych użytkowników OZE i odbiorców energii pochodzącej z tradycyjnych źródeł.
Przejdź do artykułu

Pierwszy samochód elektryczny

Pierwsze próby z pojazdami z napędem elektrycznym miały miejsce już w latach 30-tych XIX w. Za pierwszą “dojrzałą” konstrukcje uważa się jednak trójkołowy pojazd zbudowany przez dwóch brytyjczyków Percy’ego i Ayton’a. w 1882 r. Baterie, które zostały przez nich wykorzystane ważyły około 45 kg. Elektryczne pojazdy pojawiły się masowo na ulicach europejskich stolic pod koniec XIXw. W kwietniu 1899 r. we Francji, „Jamais Contente”, elektryczny samochód o nadwoziu w kształcie pocisku,  jako pierwszy pojazd na świecie przekroczył barierę 100 km/h i ustanowił rekord prędkości – 105,9 km/h. Na przełomie XIX I XX w. w USA wybucha prawdziwy boom na samochody elektryczne. Po samym tylko Nowym Jorku jeździło wtedy ok. 2000 elektrycznych taksówek, autobusów i ciężarówek.
Przejdź do artykułu

Gęstość energii – parametr na wagę złota

Gęstość energii to krótko mówiąc ilość energii zmagazynowana w określonej masie lub objętości. Gdy bierzemy pod uwagę kryterium masy to mówimy o grawimetrycznej gęstości energii, a w przypadku kryterium objętości o wolumetrycznej gęstości energii. Impact w 2020 r. wdraża nową generację baterii NMC, w których grawimetryczna gęstość energii zwiększyła się o 30% w stosunku do poprzedniej generacji. Daje to naszym klientom decydującą przewagę konkurencyjną wynikającej z tego, że dzięki mniejszej masie systemu bateryjnego pojazdy mogą zabrać większą ilość pasażerów.
Przejdź do artykułu

Czym się różni ogniwo od baterii

Najprościej można to wyjaśnić tak: tzw. ogniwo to pojedynczy układ generujący energię elektryczną. W zależności od potrzeb odpowiednią ilość ogniw łączy się w moduły. Z kolei z połączonych (lub pojedynczych modułów) modułów składa się  baterię. Można tu dodać, że słowem „bateria” określa się często nie tylko same zestawy ogniw czy modułów, ale też znajdujące się w obudowie systemy monitorujące czy też zarządzające pracą baterii, systemy chłodzące, itp.
Przejdź do artykułu

Falownik

Falownik to nazwa urządzenia, które pozwala na zmianę prądu stałego (DC, ang. direct current) na prąd zmienny (AC, ang. alternating current) o regulowanej częstotliwości wyjściowej. Falowniki są powszechnie stosowane w przemyśle maszynowym, samochodwym, w branży budowlanej czy energetycznej, również tej związanej z odnawialnymi źródłami energii (np. w fotowoltaice). To dzięki falownikom możemy w trakcie jazdy samochodem ładować telefon czy laptop. Pozwalaja one bowiem na  zmianę prądu stałego akumulatora na prąd zmienny o częstotliwości 50Hz, z jednoczesnym zwiększeniem wartości napięcia z 12VDC na 230VAC. Integralną częścią falownika jest przemiennik częstotliwości. Współczesne falowniki są inteligentnymi urządzeniami umożliwiającymi zaawansowany nadzór i diagnostykę pozwalającą na uzyskanie optymalnej wydajności maszyn czy urządzeń, którymi sterują.
Przejdź do artykułu

Formuła E

W Mistrzostwach Formuły E stosowane są jedynie jednomiejscowe samochody elektryczne. Pomysł Formuły E powstał w 2012 roku, natomiast pierwszy sezon wystartował jesienią 2014 roku. Aby wyrównać szanse, wszystkie drużyny wykorzystują taki sam, jednoosobowy bolid o mocy 340 KM w kwalifikacjach i 272 KM w wyścigu. Bolidy w FIA Formula E Championship pochodzą od jednego producenta jakim jest francuska firma Spark Racing Technology. Partnerem technologicznym jest Renault. Dostawcą podwozia jest uznana w motorsporcie firma Dallara. Za napęd odpowiedzialny jest McLaren. Baterie dostarcza Williams. Aktualnie w wyścigach startuje 12 drużyn z całego świata, a kierowcy to zarówno znane z innych sportów motorowych nazwiska (połowa to byli kierowcy F1), jak i młodzi, ale utalentowani zawodnicy, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z wyścigami, które od sezonu 2020/2021 otrzymały rangę Mistrzostw Świata.
Przejdź do artykułu
All articles loaded
No more articles to load
Przewiń do góry

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Klikając „Akceptuj” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności w serwisie na zasadach określonych w Polityce Prywatności. Polityką prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close