Jednym z trzech głównych sposobów ładowania autobusów elektrycznych jest wykorzystanie indukcyjnych płyt zamontowanych w jezdni oraz w podwoziu autobusu, które pozwalają na bardzo szybkie ładowanie baterii bez ingerencji kierowcy. Obok znajduje się stacja energetyczna, która dostarcza energię do tej pętli. Autobus wyposażony jest wtedy w pick-up, czyli odbiornik energii elektrycznej. Działa to na podobnej zasadzie jak elektryczna szczoteczka do zębów. Stawiamy ją na podstawce. Nie ma tam bezpośredniego elektrycznego styku, a jednak się ładuje. W przypadku autobusów ładowanych indukcyjnie jest ta sama zasada. Pojazd najeżdża np. na przystanku nad pętlę indukcyjną, która przesyła do niego energię elektryczną. Wiąże się to ze sporymi inwestycjami w odpowiednią infrastrukturę w mieście. Są to pętle indukcyjne wbudowane pod ulicą w obrębie przystanku.
Search
Recent Posts
Archives
- Styczeń 2021
- Grudzień 2020
- Listopad 2020
- Październik 2020
- Sierpień 2020
- Czerwiec 2020
- Maj 2020
- Kwiecień 2020
- Marzec 2020
- Luty 2020
- Styczeń 2020
- Grudzień 2019
- Październik 2019
- Wrzesień 2019
- Sierpień 2019
- Lipiec 2019
- Czerwiec 2019
- Maj 2019
- Kwiecień 2019
- Marzec 2019
- Październik 2018
- Wrzesień 2018
- Lipiec 2018
Recent Comments