Impact Clean Power Technology

Impact i FREYR Battery z porozumieniem off take na dostawę ogniw LFP do systemów bateryjnych dla transportu o mocy do 14 GWh.

Impact Clean Power Technology („Impact”) podpisał z firmą FREYR Battery, producentem czystych ogniw
akumulatorowych nowej generacji, długoterminową umowę off take na dostawę, pod pewnymi warunkami, energii o
mocy 10 – 14 GWh w latach 2025-2030. Do nowej Gigafactory Impactu, która rozpocznie produkcję w 2024 r., FREYR
zapewni dostawy zoptymalizowanych kosztowo i zdekarbonizowanych ogniw LFP nowej generacji, produkowanych na
platformie 24M Technologies SemiSolid. Umowa zapewni Impactowi możliwość realizacji produkcji swoich systemów
bateryjnych w oparciu o europejski łańcuch dostaw.
Impact jest wiodącym producent systemów bateryjnych dla transportu oraz stacjonarnych magazynów energii dla
przemysłu, OZE, zawodowej energetyki, trakcji i telekomunikacji. Obie strony chcą wspólnie pracować nad
przyspieszeniem procesu dekarbonizacji światowego transportu, który dzisiaj odpowiada za około 25% globalnej
emisji dwutlenku węgla.
Impact zaliczany jest do pierwszej dziesiątki globalnych producentów nowoczesnych systemów magazynowania energii.
Umowa przewiduje, że ogniwa LFP, które FREYR zamierza dostarczyć ze swojego zakładu produkcyjnego Giga Arctic w Mo i
Rana w Norwegii, zostaną zintegrowane z produktami Impact, przeznaczonymi do wykorzystania w pojazdach użytkowych i
innych zastosowaniach.

  • Jest to nasza pierwsza umowa handlowa z klientem z branży elektromobilności. Stanowi ona wyraźny sygnał, że FREYR jest
    na dobrej drodze do produkcji ogniw LFP dla transportu, co pozwoli uzupełnić naszą ofertę zarówno dla stacjonarnych jak i
    mobilnych magazynów energii.. Podobne umowy zawarliśmy z Nidec, Honeywell i Powin. Portfel zobowiązań FREYR do
    odbioru energii elektrycznej do 2030 roku przekracza obecnie skumulowany wolumen 130 GWh – mówi Tom Einar Jensen,
    współzałożyciel i dyrektor generalny FREYR.
  • Impact i FREYR chcą wspólnie pracować nad przyspieszeniem procesu dekarbonizacji światowego transportu, który dzisiaj
    odpowiada za około 25% globalnej emisji dwutlenku węgla. Naszym zdaniem pojazdy wykorzystywane w transporcie
    publicznym i prywatnym do 2030 r. będą potrzebowały ponad 1 TWh energii skumulowanej w systemach bateryjnych. Tym
    bardziej, że zarówno Europa jak i Stany Zjednoczone będą przestrzegać porozumienia paryskiego dotyczącego utrzymania
    globalnego ocieplenia poniżej 1,5 stopnia Celsjusza. Dzięki produkcji konkurencyjnych cenowo i trwałych ogniw LFP w
    zakładzie w Giga Arctic, zasilanym wyłącznie energią odnawialną, FREYR będzie mógł wspierać ścieżkę zerowej emisji netto
    dla producentów pojazdów użytkowych – dodaje Jensen.
    Intencją FREYR jest osiągnięcie pozycji strategicznego, alternatywnyego dostawcy czystych akumulatorów nowej generacji dla
    klientów w całej Europie, którzy planują zaopatrywać się w lokalnie produkowane ogniwa LFP. Poprzez zrównoważoną
    produkcję na platformie produkcyjnej 24M Technologies SemiSolidTM, FREYR spodziewa się znacznego zmniejszenia
    nakładów inwestycyjnych, zużycia energii i kosztów wymaganych materiałów, w stosunku do konwencjonalnych technologii
    produkcyjnych.
  • Szukaliśmy zrównoważonego producenta LFP w Europie, który mógłby zaopatrywać nasz zakład w Pruszkowie, pomagając
    nam w zaspokojeniu rosnącego zapotrzebowania na baterie dla transportu oraz stacjonarne magazyny energii. W FREYR
    znaleźliśmy podobnie myślącego partnera, który jest zaangażowany w dekarbonizację ważnych sektorów, takich jak m.in.
    transport komercyjny – komentuje Bartek Kras, prezes zarządu firmy Impact. – Konsekwentnie pracujemy nad zwiększeniem
    zdolności produkcyjnych systemów bateryjnych w naszej własnej GigafactoryX, tak aby do 2026 roku osiągnąć poziom 5 GWh
    rocznie– dodaje.
    Kontrakt pomiędzy FREYR a Impact obejmuje okres do 2030 roku z możliwością przedłużenia. Umowa ta jest ramowa i
    niewiążąca, a zlecenia będą realizowane zgodnie z potrzebami Impactu i mogą osiągnąć kwotę 1,8 mld dolarów – na podstawie
    długoterminowych szacunków cen litu do 2025 r., według danych BNEF.

Scroll to Top
Przewiń do góry

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Klikając „Akceptuj” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności w serwisie na zasadach określonych w Polityce Prywatności. Polityką prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close