O bateryjnej premierze Impactu przygotowanej na październikowe targi Busworld 2019 oraz o nowej hali produkcyjnej rozmawialiśmy z Bartłomiej Kras, prezesem Impact Clean Power Technology.

Polska firma gotowa jest na boom w zakupach autobusów elektrycznych. Według najnowszych danych Imapct dostarczył baterii do aż 25% wszystkich elektrobusów zarejestrowanych w zeszłym roku w Europie. Biorąc pod uwagę aktualny trend wzrostowy tego rynku, warszawska spółka musiała zainwestować w nowe moce produkcyjne. I to zadanie zostało zrealizowała w I połowie br. Firma skumulowała montaż bateryjnych zestawów w siedzibie firmy w Pruszkowie oraz „zapina na ostatni guzik” wprowadzenie II zmiany przy produkcji baterii. To pokazuje dynamiczny rozwój elektromobilnego rynku, które Impact chce być immanentną częścią.

Brukselskie premiery

Premiera naszych baterii LFP jest zaplanowana na odbywające się w październiku w Brukseli największe targi branżowe, czyli Busworld Europe 2019. Charakteryzują się one dużą odpornością na rozładowanie przy niepełnych cyklach ładowania – mówi Bartłomiej Kras, prezes Impact Clean Power Technology. – W naszej ofercie posiadamy również baterie dla producentów robotów przemysłowych, maszyn górniczych, a także magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji.” Projektowane przez Impact systemy bateryjne zyskują uznanie największych polskich i światowych marek, takich jak Solaris Bus & Coach, JBT, Kiepe Electric GmbH, Temsa. Baterie litowo-jonowe schodzące z linii produkcyjnych w Pruszkowie umacniają swoją renomę nie tylko w Europie, ale także w USA.

NMC i LTO

Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES Standard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następnie wykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwa NMC i LTO. Te pierwsze charakteryzują się długą żywotnością oraz niższą ceną w porównaniu do innych baterii tego typu. Wymagają stosunkowo długiego czasu ładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych. Z kolei moduły pracujące na chemii LTO mogą być ładowane szybko i często np. w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 – 15 minut. Pojazdy ładowane w ten sposób mogą praktycznie być wykorzystywane 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Baterie LTO są mniejsze i lżejsze. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większą popularnością. Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikat R100.02. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku na podstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono w specjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunek konieczny do stosowania tych baterii w aplikacjach szczególnie wrażliwych i krytycznych dla zachowania bezpieczeństwa pasażerów w pojazdach transportu publicznego.

20 milionów km

Ponad 20 milionów kilometrów przejechały po całej Europie autobusy wyposażone w baterie zaprojektowane i wyprodukowane przez ICPT S.A. To tak, jakby na naszych bateriach równik został okrążony prawie 500 razy.

-„Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, zbieramy dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. ICPT S.A. jest dzisiaj jedną z najszybciej rosnących polskich spółek inwestujących w zieloną energię. Dzięki projektowaniu przyszłości i inwestycjom w badania naukowe zwiększyliśmy obroty dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich trzech lat” – podkreśla Bartłomiej Kras.

 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close