Firma Impact dostarcza obecnie baterie do 11 producentów autobusów elektrycznych na całym świecie, w tym do dwóch krajowych producentów: Solarisa i Ursusa. O tym co teraz dzieje się na rynku bateryjnym rozmawialiśmy z Bartłomiejem Krasem. 28 listopada, podczas konferencji prasowej w Pruszkowie, polski producent pochwalił się swoimi najnowszymi sukcesami. A jest ich całkiem sporo.

Aktualnie Impact Clean Power Technology (ICPT) jest wiodącym producentem systemów bateryjnych dla transportu publicznego. W tym roku firma dostarczy ponad 200 zestawów bateryjnych do 11 producentów na cały świecie, a głównymi odbiorcami baterii Impactu są Solaris, Ursus i Temsa. Co więcej, producent ma cały czas kontakt ze swoimi bateriami i dzięki systemowi zdalnego monitorowania zbieramy dane z 240 autobusów elektrycznych, które jeżdżących w miastach całej Europy. Przejechały one do tej pory 7 mln km, co z kolei przekłada się na ponad 7 TB danych.

Oprócz przebiegu analizujemy wiele innych, kluczowych parametrów eksploatacyjnych dostarczanych przez nas systemów bateryjnych. Dane są pobierane i aktualizowane co jedną sekundę. Nasze rozwiązanie tworzy kompletny system zarządzania flotą pojazdów elektrycznych i jej serwisem, które pracuje non-stop przez cały rok” – podkreśla Bartłomiej Kras z Impactu.

Nasze produkty sprzedajemy w Polsce, a także Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Hiszpanii, Turcji i we Włoszech. Dzięki ciągłym inwestycjom w badania i rozwój stworzyliśmy rozwiązania, które pozwoliły nam zbudować międzynarodowe portfolio stałych klientów. Dzięki temu nasze obroty w ciągu ostatnich trzech lat zwiększyły się dziesięciokrotnie i w 2017 r. przekroczyły 36 mln zł., a w 2018 r. przekroczą 90 mln zł” – podkreśla Bartłomiej Kras.

Z myślą o przyszłości Firma tworzy bateryjne zestawy przy wykorzystaniu najnowszych technologii produkcji, jak np. spawania laserowego. W Pruszkowie, w siedzibie firmy mogliśmy zwiedzić prototypownię, w której cały czas pracuje się nad nowymi projektami – m.in. nad TrolBaSi (Trolejbus nowej generacji), COALA (ogniwa paliwowe z elektrolitem polimerowym) czy E-bus (modułowy system bateryjny dla komunikacji miejskiej). ICPT myśli także dalszym życiu swoich baterii i tutaj ma pomysł w postaci magazynów energii. Na razie, przynajmniej w Polsce, ten rynek ciągle jest na etapie ząbkowania jednak na pewno będzie się dynamicznie rozwijał.

W skali makro, rozwiązania tego typu, które powstają np. w Stanach Zjednoczonych, zmienią z czasem cały rynek energetyczny, a na pewno przyczynią się do jego decentralizacji. Jest nimi zainteresowana także branża telekomunikacyjna, a w charakterze magazynów energii przyszłości znakomicie sprawdzą się baterie wycofane z użytku w transporcie publicznym. O szczegółach oferty Impactu, a także o zaletach baterii LTO w autobusach i trolejbusach oraz o pomyśle na wymienne baterie w pojazdach – opowiedział nam Bartłomiej Kras

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close