W Auckland w Nowej Zelandii wyjechał na ulice pierwszy w tym kraju autobus napędzany ogniwami wodorowymi, do którego system bateryjny dostarczył Impact. Pojazd zaprezentowała firma Auckland Transport (AT), która właśnie rozpoczęła proces przechodzenia z tradycyjnych diesli na flotę bezemisyjną.  – Impact ma duże doświadczenie z systemami wodorowymi. Przez ostatnie 10 lat dostarczyliśmy kilkadziesiąt rozwiązań, które już jeżdżą po europejskich drogach. Tylko w tym roku wyjedzie na nie kilkadziesiąt kolejnych wodorowych autobusów z naszymi bateriami – mówił Bartłomiej Kras, Prezes Zarządu ICPT S.A.

Współpraca z Nową Zelandią to kolejne doświadczenie w tym obszarze. Trzyosiowy autobus, który jest największym jednopokładowym pojazdem AT, posłuży do przetestowania wydajności operacyjnej i sprawdzenia, jak koszty operacyjne wypadają w porównaniu z autobusami diesla i elektrycznymi o podobnych konfiguracjach. Pomieści 43 siedzących i 31 stojących pasażerów. Autobus został zbudowany przez Global Bus Ventures i kosztował 1,175 dolarów australijskich. W tym przełomowym dla Auckland wydarzeniu wzięli udział minister transportu Michael Wood i burmistrz Auckland Phil Goff.  – To ważny kamień milowy na drodze do dekarbonizacji floty transportu publicznego w Auckland – powiedział Michale Wood.

 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close