Impact Clean Power Technology

ROZPĘDZAMY

ELEKTROMOBILNOŚĆ

Transport publiczny

Głównym odbiorcą naszych produktów jest transport publiczny. W Impakcie wyprodukowaliśmy już ponad 19 tys. systemów bateryjnych dla naszych odbiorców w Europie, Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii, Arabii Saudyjskiej czy Afryce Południowej. Autobusy z naszymi bateriami przejechały już 70 mln km. Nasze baterie zasilają tramwaje produkowane przez firmę Stadler i Siemens. Są tez używane w trolejbusach gdzie zapewniają energię na odcinkach pozbawionych trakcji liniowej. Wykorzystując te doświadczenia nasze Laboratorium Nowych Technologii skupiające zespół inżynierów różnych specjalności opracowuje rozwiązania, które wyznaczają światowe trendy rynkowe. 

Obecnie oferujemy dwa systemy bateryjne nowej generacje: UVES Power GEN 2 oparty o technologię LTO o wysokiej gęstości mocy. Opracowane w zupełnie nowej technologii moduły oraz systemy bateryjne, pozwalają na obciążenie o 60% większą mocą. Z kolei UVES Energy GEN 2 oparty o technologię NMC charakteryzuje się wyższą o ponad 30% gęstością energii i bardzo atrakcyjną ceną. Jest to kluczowy element przekładający się na zasięg pojazdów, a także ich ładowność. Nasze nowe rozwiązania są już wykorzystywane przez wiodących światowych producentów pojazdów do transportu.

– Rynek baterii heavy duty zmienia się bardzo szybko. Do niedawna bardzo mały, dzisiaj składa się z wielu nisz tj.  autobusy ładowane w nocy, autobusy ładowane przez pantograf, pojazdy napędzane ogniwem wodorowym, trolejbusy, hybrydy szeregowe, hybrydy równoległe i wiele innych. Dlatego na bieżąco wskazujemy naszym Klientom różnice pomiędzy technologiami LTO, NMC, LFP i innymi nie tylko w kontekście TCO  (Total Cost of Ownership) ale również w zakresie parametrów elektrycznych i mechanicznych, związanych z cyklem życia produktu czy cenami na rynku – mówi Filip Jankun, Dyrektor Sprzedaży ICPT S.A.

– W oparciu o analizę powyższych parametrów możemy uświadamiać obecnym i potencjalnym Klientom nadchodzące zmiany i w ten sposób kreować rynek. Nasza firma od 15 lat tworzy systemy bateryjne i zawsze byliśmy kilka kroków przed rynkiem.  Wśród naszych klientów są m.in. Solaris Bus & Coach, Voight, , Kiepe Elektrik, TEMSA, Dancer Bus, Phoenix Motorcars.

Stacjonarne Magazyny Energii

W obszarze stacjonarnych magazynów energii oferujemy nasze rozwiązania zarówno dla klientów indywidualnych jak i OZE oraz zawodowej energetyki. 

Coraz więcej właścicieli domów decyduje się na instalację fotowoltaiczną, aby obniżyć rachunki za prąd oraz aktywnie wspierać środowisko poprzez korzystanie z zielonej energii. System akumulatorów pozwala pójść krok dalej, i zapewnia niezależność energetyczną oraz bezpieczeństwo zasilania w przypadku awarii sieci, a także zwiększa oszczędności finansowe przechowując nadwyżkę energii słonecznej do wykorzystania w dowolnym momencie. Oferujemy właścicielom domów kompletne systemy magazynowania energii, które spełniają potrzeby szerokiej gamy typów budynków i profili zapotrzebowania. 

Nasze domowe magazyny energii budowane w oparciu o moduły FONA 100  będą w stanie zapewnić bezpieczeństwo dostaw energii współpracując z szybko zmiennymi źródłami  OZE. Z nami możesz stać się częścią transformacji energetycznej, instalując nasz system magazynowania baterii.

Wykorzystując 15-letnie, unikalne doświadczenie w projektowaniu i produkcji zaawansowanych systemów bateryjnych dla aplikacji heavy duty, firma rozpoczęła wdrożenia na rynku przemysłwoych systemów magazynowanie energii. Dzięki modułowej budowie system jest skalowalny dlatego oferta Impactu jest skierowana zarówno do dużych dystrybutorów niskoemisyjnej energii jak i małych i średnich operatorów farm fotowoltaicznych czy wiatrowych. Firma ma już za sobą wdrożenia w Innogy i w Tauronie. Obecnie zakończyła projekty dla PKP Energetyka i największy magazyn OZE w Polsce dla PGE EO na Górze Żar. 

Zmieniające się otoczenie regulacyjne zgodnie z Europejskim Zielonym Ładem przyśpiesza transformację energetyczną. Z przyczyn technicznych oparcie systemu energetycznego na OZE nie jest możliwe bez stacjonarnych magazynów energii. To dopiero magazyny współpracujące z  instalacjami fotowoltaicznymi zapewniają pełną niezależność od sieci energetycznej, zwiększając przy tym efektywność instalacji i skracając zwrot z inwestycji. Energia zmagazynowana w szczytach generacji może być z powodzeniem wykorzystywana do różnych celów. Może być czynnikiem zachęcającym do inwestowania w pojazdy elektryczne, które dzięki magazynom można ładować w dowolnej chwili korzystając ze zmagazynowanych nadwyżek energii pochodzącej np. z własnej generacji instalacji PV.

Magazyny energii to również niezbędne rozwiązanie dla  dużych producentów i dystrybutorów energii. Zapewniają nie tylko bezpieczeństwo energetyczne w godzinach szczytu kiedy sieć może stracić wydolność, (co w perspektywie ciągle zwiększającego się zapotrzebowania na energię jest realnym zagrożeniem) ale staje się narzędziem biznesowym. Dostawcy mogą np. magazynować tanio zakupioną energię do czasu gdy jej ceny wzrosną i wtedy ją sprzedawać. Magazyny znajdują zastosowanie również w innych dziedzinach przemysłu, np. w transporcie kolejowym kiedy na stacjach będą pokrywały chwilowe zwiększenie zapotrzebowania na moc niezbędną do uruchomienia elektrowozu w momencie gdy rusza, wielokrotnie redukując w ten sposób moc przyłączeniową.

Aplikacje marine

Wykorzystując nasze 15 letnie doświadczenie stworzyliśmy rozwiązanie dla rynku e-yachtów. Dzięki naszej innowacyjnej technologii yacht Sialia może przepłynąć 200 mil przy prędkości 18 węzłów. Maksymalna prędkość łodzi wynosi 32 węzły. Osiągi te są możliwe dzięki naszym bateriom UVES Compact o energii całkowitej 200 kWh.

Baterie były specjalnie projektowane pod ten konkretny projekt. Zabudowa baterii na łodzi w środowisku podatnym na zwilgocenie i korozję było dodatkowym wyzwaniem. Jednak próbne rejsy prototypem yachtu potwierdziły w praktyce wyjątkowe właściwości łodzi, a przede wszystkim baterii.

Robotyka przemysłowa

Naszym odbiorcą w tym segmencie rynku  jest m.in. amerykański produkcent AGV – koncern JBT, a wcześniej Tesla, która wykorzystywała nasze baterie w swoich pojazdach autonomicznych używanych w halach produkcyjnych i magazynach. Wykorzystują oni nasze baterie Thunderbolt ESS 100 i ESS 300. Nasze doświadczenia w tym zakresie zdobywaliśmy podczas projektowania i produkcji naszych baterii dla polskiego pojazdu PIAP GRYF.

Mający wiele zastosowań robot jest wykorzystywany m.in. przez różnego rodzaju służby takie jak policja, straż graniczna czy wojsko. Na każdym lotnisku komunikacyjnym w Polsce znajdują się dwa takie pojazdy napędzane naszymi bateriami. Tak więc Impact nie tylko chroni środowisko naturalne ale również przyczynia się do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa.

Przewiń do góry

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close