Podwarszawski dostawca akumulatorów litowo-jonowych Impact 5-krotnie zwiększy produkcję w 2019 roku.

W 2018 roku Przychody polskiego producenta akumulatorów litowo-jonowych Impact Clean Power Technology sięgnęły 95 mln zł i w ostatnich trzech latach wzrosły 5-krotnie. Łączna pojemność wyprodukowanych w 2018 roku akumulatorów wyniosła 50 MWh i była dwa razy większa niż rok wcześniej. Wyprodukowana pojemność odpowiada dwustu zestawom bateryjnym dostarczonym dla jedenastu producentów na całym świecie.

Dobre wyniki firma zawdzięcza rosnącym dostawom dla producentów autobusów: polskich Solarisa i Ursusa, tureckiej Temsy oraz amerykańskich samochodów dostawczych Smith Electric Vehicles. Obiecująco rozwija się współpraca z niemieckimi Voith oraz Kiepe Electric. – Projektujemy także akumulatory dla maszyn górniczych, robotów i magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji” – wymienia wiceprezes zarządu Impact Bartłomiej Kras.

Akumulatory Impacta testowane są m.in. w RPA w pilotażowych instalacjach sieci 5G. Jednak największy potencjał tkwi w motoryzacji. „Impact ma własne systemy zarządzania pracą akumulatora, a przede wszystkim jako jedyny w branży opracował akumulatory litowo-jonowe na bazie tytanu, oznaczone LTO. Mają one co prawda stosunkowo małą pojemność, ale można ładować je bardzo dużymi prądami, dobrze znoszą także niskie temperatury i mają bardzo dużą trwałość. – Do naładowania akumulatora autobusu przegubowego potrzeba 8-10 minut” – podkreśla Kras. Dodaje, że akumulatory LTO wytrzymują 10 lat szybkiego ładowania.

Impact zdalnie zbiera dane z ponad 240 elektrycznych autobusów pracujących w różnych strefach klimatycznych Europy. Autobusy przejechały ponad 9 mln km. W 2019 roku Impact zamierza zbudować tysiąc zestawów bateryjnych na nowych liniach produkcyjnych, które ruszą na początku 2019 roku. Planuje umocnić się w trójce największych dostawców systemów bateryjnych w Europie. Za 2 lata rozpocznie inwestycję w całkowicie nowy zakład, aby podołać rosnącym zamówieniom.

Największym konkurentem Impactu jest niemiecki Akasol, który kilka lat temu kupował od Impacta systemy zarządzania akumulatorami. Odbiorcą akumulatorów Akasol są Volvo, Daimler i MAN. Poważnym konkurentem może zostać także szwedzki Northvolt, wspierany m.in. przez Scanię. Northvolt będzie dostarczał akumulatory dla autobusów Scanii i w tym celu wzniesie fabrykę na Pomorzu.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close