Ponad 20 milionów kilometrów przejechały po całej Europie autobusy wyposażone w baterie zaprojektowane i wyprodukowane przez ICPT S.A. Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, zbierane są dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. ICPT S.A. jest dzisiaj jedną z najszybciej rosnących polskich spółek inwestujących w zieloną energię. Dzięki inwestycjom w badania naukowe firma zwiększyła obroty dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich trzech lat.

Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES Standard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następnie wykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwa NMC i LTO. Te pierwsze charakteryzują się długą żywotnością oraz niższą ceną w porównaniu do innych baterii tego typu. Wymagają stosunkowo długiego czasu ładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych. Z kolei moduły pracujące na chemii LTO mogą być ładowane szybko i często np. w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 – 15 minut. Pojazdy ładowane w ten sposób mogą praktycznie być wykorzystywane 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Baterie LTO są mniejsze i lżejsze. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większą popularnością. Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikat R100.02. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku na podstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono w specjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunek konieczny do stosowania tych baterii w aplikacjach szczególnie wrażliwych i krytycznych dla zachowania bezpieczeństwa pasażerów w pojazdach transportu publicznego. Obecnie trwają prace nad modułami LFP. Baterie te charakteryzują się dużą odpornością na rozładowanie przy niepełnych cyklach ładowania.

Oficjalny debiut baterii LFP jest planowany podczas odbywających się w październiku w Brukseli największych targów branżowych Busworld Europe 2019. W ofercie znajdują się również baterie dla producentów robotów przemysłowych, maszyn górniczych, a także magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji. Projektowane systemy bateryjne zyskują uznanie największych polskich i światowych marek, takich jak Solaris Bus & Coach, JBT, Kiepe Electric GmbH, Temsa.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na korzystanie przez serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki zgodnie z niniejszą Polityką cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close